Jak je to s tou tolik oblíbenou kávou?

Úno 8, 2020

Káva zrychluje metabolismus, tedy celkově podporuje hubnutí!

Kávu je možné využít jako „spalovač tuku“. Neexistuje žádná látka, která by přímo přišla k tuku a doslova ho spálila, tedy jakýkoliv název „spalovač“ je spíše zavádějící. Tuky se totiž spalují pouze svalovou aktivitou a můžeme jen mluvit o látkách, které toto podpoří.

Největší výhodou kávy je, že aktivuje tělo, podporuje duševní stav a celkovou fyzickou aktivitu. Proto je vhodné si dát kávu před fyzickou aktivitou.

Znáte ten stav, kdy si dáte kávu a za chvíli se Vám chce spát? Proč?

Je to tím, že účinky kávy se aktivují zejména fyzickou aktivitou nebo napětím. To je docela zvláštní, ale lehce si to ověříte sami. Když si dáte kávu a sednete si k televizi, možná někdy i usnete.

Naopak, když si dáte kávu a potom jdete na procházku nebo cvičit, tak se výrazně aktivuje celé fungování těla a cítíte se svěží a budete i více aktivní. A dokonce to působí i tak, že když se po kávě rozčílíte, tak opět budete aktivnější:-) Je to způsobeno zvýšením krevního tlaku, který není sice dlouhodobý, ale ve spojením s fyzickou aktivitou se její účinek zvyšuje.

Dát si před tréninkem obyčejnou kávu? Je to nejjednodušší a nejlevnější způsob, jak aktivovat tělo před cvičením a zvýšit jeho výkonnost.

Dát si kávu s mlékem a cukrem nebo bez?

Nejhorší ve spojitosti s kávou je, že si ji většina lidí sladí a přidává smetanu. Vše se dá odnaučit. Pokud chcete zhubnout, neměli byste kávu sladit vůbec. Zvyšuje to její energetickou hodnotu. A samozřejmě přidaný cukr může veškerou snahu překazit.

Naopak káva bez cukru a bez smetany žádné problémy nepřináší a pomáhá při hubnutí.

Káva a krevní tlak

Káva zvyšuje krevní tlak. To je známá pravda. Je ve Vašem zájmu snížit opravdu váhu a začít hubnout, protože zhubnutí bude znamenat i snížení tlaku. I větší množství kávy denně tlak nijak nevychýlí.

Pokud máte nadváhu, vyplatí se tlak hlídat a vařit si slabší kávu.

Káva s jídlem nebo bez jídla?

Většina lidí je zvyklá pít kávu po jídle. Ale měli byste vědět, že káva dráždí žaludek, žlučník a částečně zpomaluje trávení. Z hlediska trávení to proto není až tak ideální. Občas Vám může být po kávě, kterou si dáte po jídle, těžko a je to právě způsobeno zpomalením trávení.

Ještě horší účinek má káva se smetanou po jídle.

Ideální je pít kávu až po určité době po jídle, aby se mezitím začalo trávit jídlo, které jste předtím snědli. Pokud je ovšem káva čistá, bez cukru i mléka.

Káva před cvičením – ideální a levný pomocník

Využívejte kávu před cvičením! Dejte si malou kávu bez cukru cca 30 minut před cvičením. Může to být i slabší káva. Kávou se tak celkově zvýší aktivita těla, zlepší nálada a člověk cvičení „dá více“. Zároveň se zrychlí metabolismus a podpoří se další spalování tuků. Po cvičení se budete zároveň cítit aktivnější i v dalších hodinách.

Kolik kávy denně si můžete dopřát?

Pokud jste zdraví, nejsou negativní účinky v pití kávy. Můžete vypít i 3 šálky denně nebo více. Záleží na Vašich pocitech. Pokud máte problémy s tlakem omezte pití kávy ze začátku na 1-2 šálky denně.

Jak využít kávu při hubnutí? Shrnutí:

  1. Kávu nevynechávejte, pokud chcete zhubnout. Naopak Vám může v mnoha ohledech při hubnutí pomoci. Největší účinek je v celkové aktivaci těla, zlepšení duševní pohody a zrychlení metabolismu.
  2. Nepijte kávu bezprostředně po jídle, abyste nezpomalily trávení jídla. Dopřejte si kávu po 30 minutách až hodině nebo mezi jídly.
  3. 20-40 minut před cvičením si můžete dát kávu pro aktivaci těla a zrychlení metabolismu, který přetrvá i další hodiny. Pokud máte vyšší tlak dejte jen slabší kávu.
  4. Naučte si vychutnat pravou chuť kávy. Cukr a smetana jsou jen výmysly moderní doby. Káva má výbornou hořkou chuť a jen my si ji chceme přikrášlovat cukrem, který je největší zlo. Jde to se naučit, musíte jen chtít a potom se kávy nemusíte vzdávat už nikdy.

Zkuste si vychutnat dnes pravou kávu bez cukru, smetany a dalších sladkostí!

Krásné dny.

Petra