Boj s celulitidou-strašákem všech žen!

Zář 3, 2020

Nedělá rozdíly mezi tlustými a hubenými, mladými ani staršími. Jak vlastně vzniká a dá se jí nějak zbavit, pokud už ji máme?

„Nadměrný růst tukových buněk v podkoží stlačuje krevní a lymfatické kapiláry, čímž stěžuje cirkulaci krve a brání vylučování škodlivin z těla ven. Ty pronikají stěnami cév a ukládají se v okolních kožních tkáních. Vzniká nevzhledná pomerančová kůže známá jako neoblíbená celulitida“

Genetika 
Ačkoliv velký podíl může mít genetika, nemůžeme na ni svádět všechno. Celulitidu zhoršují mnohé zdravotní příčiny, jako je nadměrná hormonální aktivita, potíže s oběhovým systémem a málo tekutin. Mezi faktory, které mohou spouštět či podporovat její vznik, patří také nejrůznější diety, alkohol, kouření, nedostatek pohybu, příjem některých léků zadržujících vodu (třeba antikoncepce), nadváha, obezita a stres. Ve zvýšené míře pak zasahuje ženy s výrazně ženskými tvary, u nichž je pokožka vlivem estrogenu měkčí a méně elastická.

Celulitidy je více druhů
vodní celulitida, která je viditelná především v období hormonálních změn, jako je premenstruační syndrom, puberta, těhotenství a menopauza. Vyvěrá z potíží s krevním a lymfatickým oběhem a z častého sezení. Tuková celulitida se nachází na břiše, na bocích, stehnech nebo vnitřní části kolen. Bývá spojována primárně s nadváhou a obezitou. Vláknitá celulitida se tvoří několik let. Na dotek je tvrdá, při štípnutí bolestivá a lehce nafialovělá.

Tři stupně závažnosti
Zvlnění kůže způsobené celulitidou může mít tři fáze. Podle toho poznáte, jak moc závažný váš případ je. Stoupněte si před zrcadlo a sledujte. Pokud je pomerančová kůže patrná pouze tehdy, když se štípnete, jedná se o první fázi. Když je vaše kůže hladká vleže, ale ve stoji se už objeví hrbolky, jedná se o druhou fázi. Třetí fáze nastává tehdy, kdy je vaše kůže zvlněná v kterémkoliv případě.

Jasná pomoc – cvičení, strava, odpočinek
První a nejdůležitější faktor ovlivňující celulitidu je strava obsahující potraviny s vysokým obsahem antioxidantů, vitamínů C a E, zinku a omega-3 mastných kyselin. Obloukem se vyhněte tučným, přesoleným a příliš sladkým potravinám a alkoholu – pozor si dávejte zejména na konzervované pochutiny, cukrovinky a uzeniny!

Nejúčinnější a nejlepší bojovník s celulitidou je POHYB. Žádný krém, žádná mastička, ani ten nejlepší čaj proti celulitidě vám nepomůže tak, jak pohybová aktivita. Dokonce víme i jaká! Je to chůze, a to nejlépe do kopce. Pro zbavení se tuku v oblasti hýždí je důležité každodenní rutinní cvičení zahrnující chůzi, chůzi do kopce, běh, jízdu na kole nebo i jiné aktivity, které hodně zaměstnávají nohy. Důležitá je ale pravidelnost. Takže místo peněz do krémů investujte svůj čas a dejte se do toho.

Petra